De keuken van ons DROOMHUIS.

De keuken van ons nieuwe huis is al bijna 20 jaar geleden geplaatst. Het is een degelijk oudje. Landelijk, dat past bij het huis, en heerlijk ruim!

 

Het kleurgebruik is typerend voor begin jaren 2000. Een hoogglans, kersenkleurig aanrechtblad, roomwitte frontjes, sierlijsten bovenop en diagonaal geplaatste zwarte en witte tegeltjes.

 

Nu is de kersenkleur en de stijl van de keuken niet mijn droomkeuken. Maar dat gaan we er wel van maken!

 

Daar wil ik meteen duidelijk over zijn, we laten de keuken gewoon zitten.

Want 'tevreden met wat is' vinden we belangrijk. En een goede keuken weg doen, omdat hij niet modern genoeg is, dat stuit me tegen de borst. ZERO WASTE is iets wat als éérste naar voren komt in TEVREDENHEID.

NIET wat nieuws willen is heel ZERO WASTE! :)

Dit is de keuken zoals de foto's op Funda te zien zijn.

In de afgelopen jaren verzamelde ik via de kringloop allerlei mooie roze en houten keukenaccessoires. Dit is voor mij de basis om de bestaande keuken mee te stylen.

 

In ons huidige huis staan veel underlayment kasten en daarvan zou ik er graag een paar willen zetten in de keuken. Het nieuwe, blanke hout combineren met het kersen aanrechtblad is een uitdaging welke ik graag aan ga.

Als je kijkt naar het kleine bordje hieronder op de foto, zie je het exacte kleurgebruik bij elkaar komen. Het blanke hout en de kersenkleur. Zo'n klein bordje heeft een grote impact straks in de styling. Het slaat de brug tussen oud en nieuw, warm en koel. En nu kan het allemaal iets te zweverig klinken, maar het werkt echt zo!

 

In de foto's hierboven zie je bijvoorbeeld de roodbruine, 'nieuwe' koffiemokjes, ik kocht ze bij de kringloop en de kleur is een perfecte match met het aanrechtblad. Mooi om het geheel ton-sur-ton te kunnen maken.

De roze theedoeken naaide ik van een stevig tafelkleed wat een vriendin voor mij gevonden had in, je raad het al, de kringloop! Ze kwam ook met het idee om er theedoeken van te maken.

Tanja, dat was een top plan!

De open kasten wil ik gebruiken om mijn mooiste servies, tafellakens en kookboeken in te zetten. Deze kasten, samen met onze lichte eettafel, de blankhouten & witte stoelen en de minimalistische lamp zal het geheel een modernere look geven.

De vloer in de keuken heeft een zalmkleur en willen we de eerste jaren onaangeroerd laten liggen. Heb ik liever een gladde grijze vloer? Ja, maar ik geloof ook dat de plavuizenvloer een mooie match gaat zijn en daar wil ik me op focussen.

 

Wat we wel gaan aanpakken zijn de zwarte en witte tegeltjes. Deze wil ik verven met witte tegelverf. Dat maakt het geheel rustiger voor het oog en dan komen mijn houten snijplanken beter tot zijn recht.

 

Wat ik ook nog graag wil toevoegen is een blankhouten kapstokplank, waar ik de theedoeken, het keukenschort en de veger kan ophangen.  Het gaat mooi worden!

 

Liefs Freekje!

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Ilse (by-ik.blogspot.nl) (vrijdag, 08 februari 2019 10:22)

    Klinkt als mooie plannen!
    Je hebt al leuke spullen verzameld. En kringloopgelukjes zijn zo fijn, vind ik.
    Veel plezier en succes. Gaat prachtig worden!
    Groet, Ilse

  • #2

    Petra (vrijdag, 08 februari 2019 15:33)

    Jou kennende zal het vast allemaal goed komen. Heerlijk om te zien en te lezen dat je zo geniet van de voorbereidingen en het straks allemaal mag uitvoeren. Jouw dagen hebben straks uren te kort :-) dat is het maar wat fijn vooruitzicht dat we richting de zomer gaan!
    Groetjes Petra

  • #3

    ineke (dinsdag, 16 april 2019 20:59)

    ach freekje, je maakt er weer iets moois van. en je heb gelijk, waarom altijd met de trends mee gaan. ik heb ook alles gekregen, en heb er weer wat leuks van gemaakt.en het mooiste is leven met je gezin. leven dat je van elkaar houdt. leven dat God aanwezig is. en tevreden zijn ... ik weet zeker, als straks mooi weer is. dat jullie heerlijk in de tuin zitten te genieten van jullie kinderen..laten we meer dankbaar zijn, van de kleine dingen. en niet alles willen hebben. geniet van jullie mooie huisje... liefs ineke